sobota 5. listopadu 2016

O srdci__?


Bim bam___


Hlahol prastarého zvonu
stokrát tisíckrát
kdesi uvnitř těla rozezněl bytí
všechnu pýchu spláchl i tu co se jen tak tváří
všechnu ubohou minulost chlupatou jako strach
štěstí že člověk zhltne hlas
zas
vzrušil iluze o lásce a smrti

je možné jít znovu pěšinou naděje?
kde vzduch je čistý, slunce zlaté, tráva hebce jemná
hvězdy voní
kde v zimě  sněhové vločky
smutky bílým tichem přikrývaj´

kolem namyšlených skal
bez i té nejmenší předtuchy o propasti

Někdy se do nich propadám...


_





 Sia - Soon We'll Be Found


5 komentářů:

  1. Hezké!
    Píšu to na potřetí, pokaždé jinak, je to jak vlna moře a její pěna na dortu, který jste upekla!
    Opatrujte se! M.B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážený pane Bukovecký,
      škoda, že nevím ty předchozí dvě verze, Vaše komentáře jsou překrásné, i jen tak jsou básnickými skvosty. Ani netušíte, jak Vám jsem vděčná. Děkuji.
      Moc mě Vaše zastavení potěšilo, vážím si Vaší přízně i podpory. Možná se na čas odmlčím. Moje usilování se o vyjádření formou poezie je stále velmi slabé.

      Začala jsem hrát šachy. Dokonce se mi podařilo porazit nastavený program v počítači - jasně, PC soupeř byl zřejmě nedostatečně připraven na moje cikcak tahy :-)). Uvidím, co bude dál, zatím mě to baví...

      Vaše básně, pane Bukovecký, budu nadále publikovat na hostujícím blogu. Jste skvělý básník, jsem stále stejně nadšená a cítím velkou pokoru při čtení. Jsem ráda, že jsme spojenci, je to pro mne úžasné, neuvěřitelné... je mi ctí.

      Děkuji, pane Bukovecký, a nápodobně, opatrujte se, prosím :-)
      Děkuji, krásný večer.
      Vaše Hel

      Vymazat
  2. Dovolila jsem si připojit pod můj text píseň, kterou teď velmi poslouchám, líbí se mi, a z překladu vyjímám pár slov, možná mírně upraveně, která, myslím si, platí obecněji :

    Otoč se, vím že jsme ztraceni, ale...
    Nesmíš nechat těch pár špatných chvil diktovat tvůj osud
    Opusťme bolestný den, zítra budeme volní...

    Možná, tak nějak :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Hel!
    Je to brána, kterou musíte projít. Ženské básnířky to mají velmi těžké. Jsou viděny jako ženy, chce se po nich aby byly modly, pro mnohé, básnířky jsou něco jako úlet. WOW, šachy! Je to jeden z prostředků k uvolnění, dopřejte si je, mají něco do sebe, s počítačem to není tak dramatické, schopně je ovládají muži, souboj s nimi Vás dostane do jejich psychiky, lépe pochopíte jejich světonázor, ďábla v hlavě, démony vášně. Básně, je to dlouhá cesta, chce to vytrvalost, předvídavost a odvahu se projevit otevřeně, nebrat ohled na konzervatismus a moralisty.

    Šachy: vidím se, sedím ve vlaku se svým italským přítelem, hrajeme na pultíku šachy. On jede za svou milenkou do Mohelnice, já za ženou a dětmi do Kroměříže. Když jedu sám, píšu povídku, teď ztrácím pozornost ve hře, vypráví, jak se mám chovat k ženám, co pomáhá k dynamice a vytrvalosti a prohrávám! Některé jeho rady používám dodnes!

    Šachy: vidím se, sedím u stolu s mistrem šachu, zamotal jsem mu hlavu, nikdy jsem se šachy neučil a učit nebudu, hraju jako laik a intuitivně, trvá mu celé odpoledne než zjistí, že jsem jen chytrý. Pak už je to jen nuda, potím se a prohrávám! Naše ženy se smějí, prohlíží si časopisy, zahrají mi na klavír pohřební píseň!

    Hel, uvažte se řetězem ke stolu a pište!

    Opatrujte se!

    Milan Bukovecký


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážený pane Bukovecký,

      usmívám se a moc Vám děkuji :-)

      Ze srdce děkuji.

      Dobrý večer.
      Hel.

      Vymazat

Ke komentářům "bez přihlášení" lze použít "Komentovat jako: Anonymní"